Az ország vezető szakemberei a Gyártói Kerekasztalon vitatták meg a pet-food jövőjét Túlélni – e kérdés foglalkoztatta az állateledel “Gyártói Kerekasztal” résztvevőit. A magyar állateledel-piacon a recesszió hatására megtorpanás tapasztalható, mint a kereskedelem bármely területén. A fórum legfontosabb témája, hogy a válsághoz alkalmazkodva – a fizetőképes kereslet csökkenését elfogadva – teret kell engedni a gyengébb minőségű termékek gyártásának és forgalmazásának vagy megbízható márkákat kell építeni, melyek a válság ellenére is képesek megőrizni stabilitásukat, esélyt adva ezzel a gazdasági növekedésre, a válság túlélésére.
A kerekasztal társasága olyan illusztris személyekből állt, mint Farkas Monika (Nielsen), Négyesi Furzsina és Mayer Zsolt (Mars Magyarország), Molnár Zoltán (PET-Hungária Kft), Néder Attila (Budapest Kft), Dr. Szetmár István (Alpha Holding) és Szórádi Gyöngyi (Magyar Állateledel Egyesülés). Mindegyikőjük egyetért abban, hogy túlélni csak átgondolt stratégiával, magas szintű szakmaisággal és folyamatos innovációval lehet.